Bogdan Stefanowicz
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

W artykule omówiono wybrane zagadnienia etyki informacji w kontekście niektórych procesów informacyjnych. Przedstawiono także funkcje, jakie pełni informacja, jak również ich cechy jakościowe, istotne z punktu widzenia etyki informacji. Szczególną uwagę poświęcono interpretacji i wymianie informacji, a także ludzkiemu zachowaniu przy gromadzeniu, użytkowaniu i podawaniu informacji, które stanowią niezwykle ważne kwestie. Podkreślono również znaczenie procesu tworzenia informacji, a także ich wpływ na warunki niezbędne do zachowania prawdziwych i rzetelnych informacji.

SŁOWA KLUCZOWE

informacja, etyka, społeczeństwo informacyjne, ekonomika informacji, cechy jakościowe

BIBLIOGRAFIA

Etyka informacji (2010), http://wikipedia.org/wiki/Etyka_informacji

Garczyński S. (1984), Z informacją na bakier. Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa

Kisielnicki J. (1982), Metody badania zapotrzebowania na informacje, [w:] Informacyjne problemy planowania, W. Maciejewski (1982), PWE, Warszawa

Korwin-Mikke J. (2005), Kłamstwa i statystyka, „ANGORA”, 18 września 1995, nr 38

Miodek J. (2007), Słowo jest w człowieku — Poradnik językowy, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław

Oleński J. (2003), Ekonomika informacji. Metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa

Stefanowicz B. (2010), Informacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, wydanie drugie

Stróżyński K. (2006), Ukryte założenia. „Matematyka. Czasopismo dla nauczycieli”, nr 5, maj

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0